Retourneren aan Phone Repair Zeeland

Heb je een refurbished iPhone, iPad, Apple Watch of MacBook gekocht? We hopen natuurlijk dat alles naar wens is. Mocht je toch iets willen terugsturen, dan kun je dat binnen 14 dagen eenvoudig en kosteloos doen. Je leest hier meer over ons retourbeleid en hoe je een product aan ons retourneert.

Retourvoorwaarden – Binnen deze termijn kun je een product retour sturen

Je kunt 14 dagen nadat jijzelf of een door jou aangewezen derde persoon (zoals je buurman) het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen om je product naar ons terug te sturen. Je kunt dit zonder opgave van redenen doen.

Deze producten mag je retourneren

Een refurbished iPhone, een refurbished iPad, een refurbished Apple Watch, een refurbished MacBook en accessoires van deze devices mag je aan ons retour sturen. Indien je het volledige aankoopbedrag wenst terug te krijgen, is het belangrijk dat je het product in de originele staat en onbeschadigd terugstuurt. Bij het retourneren van een product dat niet in originele staat of beschadigd is, kan een waardevermindering in rekening gebracht worden. Daarom raden we altijd aan om het product te bekijken zoals je in de winkel zou doen, maar het pas volledig in gebruik te nemen als je zeker weet of je het wilt houden.

Dit kun je niet retourneren

In-ear headphones kun je niet retour sturen als je de verzegeling hebt verbroken. Het is niet zo fris om oordopjes die jij al gedragen hebt door te verkopen aan iemand anders.

Wat je moet doen voordat je een device retourneert

Als je een device retour stuurt, moeten alle instellingen die jij gedaan hebt weer ongedaan gemaakt worden. Anders kunnen we het device niet opnieuw verkopen. Daarom vragen we je om het volgende te doen:

  • Maak een reservekopie van je persoonlijke gegevens
  • Schakel ‘Zoek Mijn [Device]’ uit, anders kunnen we je product niet terugnemen
  • Haal iCloud van het device af, anders kunnen we je product niet terugnemen
  • Verwijder de simkaart
  • Reset naar de fabrieksinstellingen

De beste manier om een device te retourneren

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Omdat een device onderweg beschadigd kan raken, raden we altijd aan om de iPhone, iPad, Apple Watch of MacBook in de originele productverpakking te plaatsen met daar omheen een stevige passende doos. Zo is de kans op een onbeschadigd retour het grootst.

Stappen in het retourproces

1. Meld de retour aan
Door je retour aan te melden kan jij je product snel en eenvoudig retourneren en breng je ons op de hoogte dat het pakketje eraan komt. Zo kunnen we snel overgaan op terugbetaling nadat we je pakketje hebben ontvangen. Je retour meld je eenvoudig aan via ons online retourformulier. Het ingevulde formulier stuur je vervolgens op naar info@phonerepairzeeland.nl

2. Vul de gegevens in en print het verzendlabel uit
Vul op het retourformulier alle gegevens in waar om wordt gevraagd. Maak een verzendlabel aan of schrijf het retour adres op het pakket.

3. Bereid je product voor op de terugreis
Pak het product goed in. Gebruik het liefst de originele productverpakking en plaats deze verpakking in een stevige doos. Plaats het retourformulier in de doos, sluit hem goed af en plak het verzendlabel erop.

4. Retour sturen
De retour kosten van je pakket zijn voor eigen rekening en worden niet door ons vergoed. Het retouradres is: Phone Repair Zeeland, Kerkhof 28, 4301 EP Zierikzee

De status van je retourzending volgen

Gemiddeld komen retourzendingen na 3 tot 5 werkdagen bij ons aan. Vanuit het buitenland kan dit nog wat langer duren. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen. Heb je 14 dagen na afgifte nog steeds geen ontvangstbevestiging gekregen? Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen uitzoeken waar jouw retourzending zich bevindt. 30 dagen na afgifte kunnen we geen onderzoek meer starten en bestaat er ook géén mogelijk meer op compensatie bij vermissing tijdens het verzendtraject. Neem bij twijfel dus tijdig contact met ons op.

Retour beoordelen

Nadat de retourzending door ons is ontvangen, bekijken we de staat van je teruggestuurde product en bepalen we aan de hand daarvan of er een eventuele waardevermindering is.

Terugbetaling

Na de beoordeling betalen wij je het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) terug. Dit doen we zo snel mogelijk maar binnen uiterlijk 14 dagen nadat je bij ons hebt aangegeven het product te willen retourneren. We mogen wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze naar ons te hebben opgestuurd. De terugbetaling doen we via hetzelfde betaalmiddel als jij hebt gebruikt. Indien je aangeeft het bedrag via een ander betaalmiddel te willen terugontvangen, is dat ook mogelijk. Hiervoor worden dan geen extra kosten in rekening gebracht.

Heb je vragen?

Heb je vragen over ons retourbeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar info@phonerepairzeeland.nl, bel ons via +31 (0)111 745 588. We staan elke werkdag tussen 10:00 – 17:00 uur voor je klaar om vragen te beantwoorden.